Kim en Lia in Istanbul

Toerende turken in Istanbul

Hallo,

We zijn in Istanbul! Onze vlucht vertrok iets later dan gepland, maar ging snel voorbij. Het was een simpele vlucht (geen film en muziek). Qua temperatuur is het hier lekker (22 graden bij aankomst), maar 's avonds wel een vestje nodig. Op het vliegveld werden we buiten al snel aangesproken door een taxichauffeur die ons voor een betaalbare prijs naar ons hotel wilde brengen. Dat was wel makkelijk, want het was toch nog 25 km. Onderweg zagen we veel mensen met vlaggen en al toeterend, uit de auto hangend de overwinning vieren van het kampioenschap voetbal!

Bij ons hotel bleek de weg opgebroken te zijn en we werden een paar straten terug afgezet. Na het inchecken en onze koffers te hebben afgezet op de kamer (mooie kamer!) zijn we nog wat gaan eten bij de buren op het terras op straat. Op de kaart zagen we alleen rauwe vis, maar we kregen gelukkig hele lekkere gegrilde vis en de wijn smaakte ook erg goed. Het uitzicht was apart: er kwam regelmatig een bulldozer langs (ze waren om 11 uur 's avonds nog aan het werk) en er was nog een bruiloft in ons hotel. We hebben nog foto's gemaakt van het gooien van het bruidsboeket. Na nog een erg zoete appelthee hebben we nog een rondje gelopen en terug naar het hotel gegaan.