Kim en Lia in Istanbul

Met de metro naar modern Istanbul

Vandaag gingen we met de metro naar modern Istanbul. Net als bij de boot moesten we jetons (munten) uit de automaat halen. Onderweg moesten we twee keer overstappen om het grote winkelcentrum te bereiken. We hadden bij de tourist office de route gevraagd een winkelcentrum in Etiler. Dus we stapten op de aangewezen plaats uit, het winkelcentrum stond alleen niet aangegeven. Na wat rondwandelen vroegen we iemand de weg, dit winkelcentrum bleek nogal ver weg te zijn. Wel had Kim een ander winkelcentrum in de reisgids gelezen (Kanyon) in de plaats waar we waren. Dit bleek vlakbij te zijn. Het was een modern en groot winkelcentrum met hele mooie winkels en terrasjes. Het was helemaal niet druk, meestal waren we als enige in een winkel. Het personeel had alle tijd voor ons. Eigenlijk durfden we zelf niets van een stapel te pakken, omdat alles zo netjes lag en ook weer gelijk zo precies terug gelegd werd. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.. We hebben ons uren vermaakt en leuke dingen gekocht.

Na ons dagelijkse relaxuurtje bij het zwembad (helaas was er wel weer veel wind) zijn we gaan eten in een gezellig steegje. We kozen voor een visschotel voor 2 personen (zie foto), erg lekker! Nu kregen we van het huis een likeurtje na (Lia sloeg dit over en Kim wilde er geen 2).

Morgen is onze laatste dag en sluiten we relaxed af met een bezoek aan een echte Turkse hammam, relaxen bij het zwembad en een bezoek aan een kapper. We vliegen pas 's avonds.

Tot snel allemaal! Leuk dat jullie ons gevolgd hebben en bedankt voor de reacties!

Lianne

Hoi Lia en Kim,

Ik heb nu pas jullie verhalen en foto's goed kunnen bekijken.

Ziet er goed uit, jullie hebben vast genoten.

Lia tot de 18e bij Jeanne.

groetjes LIanne